Te-livet

Eftersom det nalkas julafton och i princip alla Stockholmsbor verkar köpa te till släkt och vänner i julklapp så har jag de senaste två veckorna nästan inte gjort annat än att arbeta i tebutiken, nästan iallafall. Eftersom det nästan är lika många turister som svenskar som handlar så är det inte helt ovanligt att jag pratar engelska med svenskar och vice versa. Ett ganska vanligt exempel kan vara att jag, efter att ha tagit hand om en utländsk kund, vänder mig till en svensk familj och säger "Is there something I can help you with?" varpå de fnittrar osäkert och svarar "Ja, det kan du göra" och jag ändå fortsätter prata engelska en stund innan jag inser att det är svenska de talar; "Hehe, sorry!". Hur som helst så är det jobb som gäller ända fram till dagen före julafton och till dig som undrar vad du kommer få av faster i julklapp så kan jag meddela att du kan sluta fundera - du kommer få Söderblandning...


Kommentarer
Postat av: brittmari wiktorsson

då kan jag meddela, det har jag redan/ Julekram mamma

2010-12-21 @ 09:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0