Orange av morot?

Mina olika matmanier fortsätter. Nu för tiden är det morötter som går mest åt då jag äter ungefär 3-4 om dagen. Egentligen så är väl morötter inte någon större smaksensastion men det är så himla behändigt att bara ta en morot ur kylskåpet när man är sugen på något. I och med mitt stora intag av morötter så har jag till och med börjat blivit orange på handflator och fotsulor och jag börjar tro, trots att jag inte är någon fantast på biologi, att det är morötterna som orsakar det. Ett ämne värt att googla vidare på!


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Ja, man kan bli orange i hyn från (överdrivet?) intag av morötter. Tufft!

2010-12-09 @ 00:33:26
URL: http://fredrikpousette.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack, nu vet jag jag!

2010-12-09 @ 07:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0