När Ipren inte hjälper

Häromdagen kom Johann Neumann, mannen som spelar Iprenmannen, in med partner för att fylla på teförrådet och jag vill hävda att denne Johann nog är den underligaste man jag träffat. Förutom att den inte kändes helt på sin plats att ha mannen som spelar Iprenmannen som kund så krävde han dessutom att jag skulle ta fram mängder med olika teer han ville dofta på varpå jag plockar fram te efter te utan att någon sort alls uppskattas."Usch, vad äckligt" sa med sin lagom tyska brytning, "Ge mig något annat!".
"Om du ger mig en Ipren", sa jag tyst.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Han kanske inte ville ha te. Han kanske bara inte har lärt sig ordet för kaffe...?

2010-12-09 @ 23:47:35
URL: http://pousettefalk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0