Semester för vem?

Man skulle kunna tro att det ska vara lite semester att komma hem till mamma och pappa när man inte varit hemma på länge. Att man ska för en gång skull slippa allt som det innebär att bo i ett eget hushåll och bli sådär mysigt omhändertagen och hela tiden få sin favorit-lasagne serverad till middag. Dock så kan jag berätta att det hittills har varit lite av raka motsatsen. Jag vet inte om det är av ren vana eller en känsla av att känna plikt över att underlätta för mamma och pappa som jag ändå ställer mig i köket och lagar festmåltid till middag, noga gör rent i köket samt diskar för hand trots att vi har en utmärkt fungerande diskmaskin.
Viss tröst kan jag ändå få när jag tänker på att jag ikväll äntligen ska få äta favorit-lasagnen. Även om det är mig den serveras av...


Kommentarer
Postat av: brittmari wiktorsson

Ljuvligt att den "perfekta husmodern" är hemma igen plus att träffa en älskad dotter/ mammy

2010-11-02 @ 10:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0