Att få saker att försvinna

För de som känner mig vet att jag är lite ut av en slarver när det kommer till att hålla reda på saker. För de som inte gör det får oftast intrycket av att jag skulle vara en riktig ordningsam tjej med koll på läget men dessvärre så är min förmåga att tappa bort saker en ut av mina absolut främsta egenskaper, en egenskap som alltför ofta väljer att framträda. Det som vanligtvis bestämmer sig för att försvinna är mestadels viktiga ting som nycklar, betydelsefulla papper, pass, kläder, plånbok, Sl-kort, mobil m.m. Och jag har, sedan min flytt, redan blivit tvungen att fixa ett nytt pass och kopiera ett par nya nycklar till hemmet.
Man skulle kunna se det som något lätt att hålla reda på saker men för mig är det nästintill en omöjlighet. Igår så gav dock sötaste Nicolina i klassen mig, som en present från Paris, den finaste rosa "Eiffeltorn-nyckelring" jag sett med åtanken på att jag fyllt år och är en riktig mästare på att tappa bort mina nycklar. Förhoppningsvis så ska den underlätta en del!


Kommentarer
Postat av: brittmari wiktorsson

Har du polisanmält detta?/ puss mamma

2010-10-16 @ 20:32:45
Postat av: Dotter

Det har jag inte gjort. Skulle jag polisanmäla någon så är det väl mig själv!

puss.

2010-10-16 @ 20:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0