Att njuta till överdrift

Jag funderar starkt på om kakfrossan från i tisdags inte utlöste något slags frosseribegär i mig. Då pappa var här i Stockholm igår för att övernatta så var han snäll och bjöd mig på Mongolisk restaurang. Där serverades en gigantisk mongolisk buffé, en buffé som klingade mer än väl med mitt sug på att äta omåttligt. Som om det inte skulle finnas någon morgondag fick jag ner Sushi-bitar, misosoppa, diverse friterade saker, röror, kycklingklubbor, mängder wok och tillsist lite frukt. Pappa satt bara med förbluffande min på andra sidan bordet och såg på när hans dotter tryckte i sig den sista matbiten med besvärad min för att sedan stappla sig proppmätt fram till buffébordet för att ta en sista melonskiva och några vindruvor. "Det här blir det nog en fin Paint-bild ut av" sa Pappa och skakade på huvudet.


Kommentarer
Postat av: brittmari wiktorsson

Vilken härlig måltid.

2010-10-21 @ 16:25:39
Postat av: Pappa

"Ta först sandkornet ur ditt eget öga innan du tar ut bjälken ur din grannes" Så står det i bibeln i alla fall

2010-10-21 @ 16:41:04
Postat av: Anonym

"Ta först sandkornet ur ditt eget öga innan du tar ut bjälken ur din grannes" Så står det i bibeln i alla fall

2010-10-21 @ 16:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0