Favoritkunden

Även idag så har jag stått i tebutiken och tampats med svåra tefrågor så nu sitter jag utslagen i soffan tillsammans med morfar som just nu sover. Kom idag fram till att mina absoluta favoritkunder på jobbet är, kanske inte helt oväntat, barn. Unga, något naiva och totalt okomplicerad tesmak vilket gör att nästan alla barnvänliga sorter jag tar fram tas emot med ett glatt och nyfiket leende. Skulle jag ändå hamna i någon liten tekonflikt med ett barn så kan jag enkelt vända situationen genom att bjuda på någon sötsak - toppen! Lika enkelt är det dock inte när den mer kräsna kunden, Högfärdiga Hulda, kommer in och skakar med huvudet med avsmakande min åt allt jag rekommenderar eftersom inget är intressant nog. Inte heller så kan jag charma henne genom att bjuda på klubba. Det är en konst det där.

Nu är det dock dags att tjuvstarta födelsedagsfirandet med kvällsfika tillsammans med några vänner. Snart 19...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0