Att fly politiken

På grund av att hela Stockholm det senaste veckorna varit en enda stor politiskt reklamkampanj och man, vart man än vänder sig, har Maud, Mona, Jan eller någon annan politiker i ansiktet så kan jag ärligt säga att jag totalt tröttnat på allt som heter politik. De enda tv-programmen man kan välja mellan om kvällarna är för tillfället politiska debatter eller Idol vilket (för mig) gör valet givet. Men då min morfar inte är särskilt intresserad av Idol och mycket hellre, till min stora förtret, tittar på politiska debatter på svt-kanalerna så har jag i princip varje kväll varit tvungen att bege mig till en vän i en närliggande bostad för att just se på Idol. Detta får mig vid närmare eftertänke nästan att skämmas lite då jag praktiskt taget flyr ett utbildade samhällsprogram för att se ett annat som inte är särskilt utbildande. Jag flyr politiken.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Du flyr väl inte så mycket från politiken bara att du glömmer att du ska rösta innan söndag.



"Tråk-farsan"

2010-09-15 @ 21:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0