Te-karriär kirrad

Har idag, tack vare min morbror till illustratör, varit på arbetsintevju för Tea Centre på Söder och ett, tu, tre - ett deltidsjobb fixat! Detta trots att jag sjabblar bort mig på cheféns (mycket seriös te-expert från Sri Lanka) första fråga angående vad som var mitt favorit-te varpå jag glatt svarade (lättad över att iallafall kunna namnet på en te-sort) "Åh, jag älskar verkligen Rooibos" vartefter han kollar på mig med förbryllad blick för att sedan utbrista "ROOIBOS ÄR INGET TE!". J-Ä-K-L-A-R-N-S, tänkte jag tyst men kvider fram; "Grönt är också gott..."

Trots mitt grova misstag så gick jag därifrån med en te-bok att studera, samt en ask Söderblandning och ett jobbschema för nästa vecka. Wow!


Kommentarer
Postat av: BrittMari Wiktorsson

Vad roligt du skriver Anna.Va kul.. att skolan känns så bra och igen. Grattis till jobbet, Tea house anar nog inte, vilken te njutare de har anställt Godnatt kram från mamma

2010-09-01 @ 20:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0