D u m s n ä l l


Som jag nämnde tidigare så fick jag idag för mig att städa i morfars kök och precis som jag befarade så har ingen rensat i hans skafferi sedan 94 vilket gjorde mitt lilla infall mycket behövligt. Förutom gammal mat så har han även samlat på sig diverse glasburkar med ungefär samma årgång. Dessa glasburkar bestämde jag mig för att vara vänlig att diska och när jag står där vid köksbänken och kämpar med diskborsten får jag plötsligt syn på en fin gammal glasburk med ganska smal hals med lite ingrodd smuts i botten. Jag vispar frenetiskt med borsten men då jag inte når smutsen med diskborsten, men ändå känner mig angelägen i att få den ren, så pressar jag helt sonika in handen i glasburken, lirkar lite lätt med nageln och lyckas slutligen få bort smutset från glasburkens botten. "You go girl", tänker jag samtidigt som jag försöker få loss handen ur burken men misslyckas gravt. Efter ca en halvtimmes bändande, stånkande och dragande blev jag iallafall slutligen fri. Men det jag undrar är: Varför i herrans namn har ingen sagt till mig att man inte ska stoppa sina händer i glasburkar!?

 


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Tufft att ha varit med om, i alla fall!

2010-09-17 @ 23:34:35
URL: http://fredrikpousette.blogg.se/
Postat av: brittmari wiktorsson

Man kan undra om du har något släktskap med Emil i Lönneberga/ pärona

2010-09-21 @ 20:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0