Stuvar om

För någon vecka sedan så påpekade jag ju min besatthet kring Citronpeppar och hur den billigaste geggamojja kunde bli fantastiskt god med endast lite Citronpeppar. Dock så har jag den senaste tiden känt att det kanske blivit en smärre överkonsumtion så i förra veckan beslutade jag mig för att variera min Citronpeppar-kost något. Därför kretsar de allra flesta måltider, iallafall för tillfället, kring stuvningar. Genom att enkelt koka upp lite smör, mjöl, vatten och mjölk så har man på nolltid gjort sig en stuvning som man sedan kan variera i det oändliga. Fantasin sätter inga gränser! Om man däremot skulle få för sig att stuva pölsa eller något annat konsigt så skulle jag nog ge tipset om att först strö över lite Citronpeppar innan servering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0