IKEA-besöket

Imorrse tog bäste mor och far bilen till huvudstan. Dels för att kika in lägenheten som jag snart får tillträde till och dels för att kika in sortimentet på IKEA tillsammans med sin dotter. Det är mycket möjligt att min pappa har eller har haft en hemlig dröm att vara IKEA-anställd för att så fort han stiger in genom dörrarna så väcks det något till liv i hans ögon. Hittar han en möbel han gillar så står han gärna länge och väl och förespråkar fördelarna  med möblemanget, detta oavsett om han är intresserad av att köpa den eller inte. Då kan man ju förstå vilken ofantlig tid det tar att ta sig igenom alla avdelningar för på IKEA finns det en herrans massa möbler att diskutera. Att spendera en dag på IKEA med min familj skulle jag nästan vilja jämföra med att spendera en heldag på järnvägsmuseét i Gävle - ganska småträligt. Och därmed behöver man ju inte fundera länge för att inse att min pappa tycker att järnvägsmuseét också är ett hyvens ställe att hänga på...

Kommentarer
Postat av: Julia T

haha Anna, din pappa är för härlig. Du måste lova att ha en kopia av familjefotot med dansbandstema nya lägenheten! Det kommer att ge den där hemtrevliga kännslan ;) Ska du till Falun i påsk? KRAM

2011-04-11 @ 21:34:07
Postat av: Annapanna

haha, det där fotot borde brännas. åtminstone inte finnas i mer exemplar än det redan finns...! ska till farmor i påsk så det kommer tyvärr inte hinnas med något falun men saknar dig och vill ses så bäst att vi finner tid snarast möjligast. när börjar ditt sommarlov? puss Julle.

2011-04-12 @ 22:27:03
Postat av: "Julle"

Åh vad synd =( sommarlover börjar 3 juni om jag minns rätt. Och ditt? =)

2011-04-13 @ 09:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0