Kaffet

Satt nyligen vid frukostbordet och drack morgonkaffet. Samtidigt som jag gjorde detta läste jag en ut av Ullas (morfars tidigare fru) kokböcker från 1976 - "Signes vegetariska kokbok". I boken hade Signe inte bara listat sina favoritrecept (läs frasvåfflor) utan även punktat upp hälsoregler för hur det är bäst att leva. Bland dessa ägnade hon en hela 1½ sida åt att berätta den stora hälsorisk det är att dricka kaffe. Signe sa bl.a: Kaffe är narkotika och är farligare än rökning och fettma för hjärtat. Det finns ett starkt samband mellan hjärtinfarkt och kaffe för vanligt friska personer. Kaffe ger svåra ångestsymptomer, så svåra att inte ens en tränad psykiatriker kan skilja dem från ångestneuroser. Kaffe skadar dina arvsanlag".

Jag ställde ner kaffekoppen.



Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hihi =) tur att man är kaffefri!

2011-04-21 @ 13:43:20
URL: http://pousettefalk.blogspot.com
Postat av: A

Ja, det var tur! Gläds åt alla friska barn du kommer att få :)

2011-04-22 @ 10:00:54
Postat av: Pappa

Jag trodde bara du drack te??

// Pa

2011-04-22 @ 12:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0