Socker-Söndag


Förbereder mig mentalt inför morfars födelsedagspartaj. Precis som många andra mor- och farföräldrar så tillhör min morfar en riktig fika-generation och kanske är just min morfar Åke någon ut av de största fika-entusiaster som jag någonsin råkat på. Hlet ovanligt är det inte att man redan efter frukost erbjuds några syltkakor och kanske skulle det sitta fint med lite vetelängd även precis innan lunchen och möjligtvis också en liten skiva efteråt? Jag vore inte särskilt nervös om det inte var så att jag visste att det är på söndagar som det är som allra värst. Då ska det fikas precis innan varenda rörelse man gör så vilket gör att man vid kvällningen (precis efter kvällsfikat) sitter med en lagom stor sockerchock. Att det idag dessutom ska ätas rejäla bitar födelsedagstårta gör saken ännu mer intressant. Att undvika att äta står inte på kartan. Man får ju inte vara oartig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0