Det perfekta giftermålet

När jag var sissodär 7 år kunde jag ägna hur mycket tid som helst till att planera mitt framtida bröllop. Måste erkänna att planeringen inte gav så mycket mer resultat än att jag målade ca 728 teckningar på bröllopsklänningar att välja bland i lika många olika färgkombinationer. Nu kan jag iallafall meddela, 12 år senare, att jag också funnit bästa vigsellokalen och detta är (kanske inte helt oväntat) Daglivs. Lagom förutsägbart för att vara mig kanske men nog så perfekt. Förstå känslan att gifta sig bland mejerihyllorna (mitt bland ostarna och mjölken) och därmed när som helst under vigseln kunna ta sig en mjölk eller lite Kalles. Bröllopsfesten skulle sen ske på övervåningen bland fyndkorgarna och dagen efter i charken - vilken fest!


Kommentarer
Postat av: Karl

Mjölk i all ära, men den går att flytta med till vackrare miljöer. Den håller sig fräsch några timmar om inte mer, så länge det inte är rötmånad:) Tror du inte att en finfin möbelbutik vore smidigare, så att folk kan sitta lite här och var. Blir så himla jobbigt att stå hela tiden, speciellt för de gamla.

2011-02-28 @ 11:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0