Att älska en grönsak

Med risk för att vara tjatig så måste jag ytterligare förklara min otroliga besatthet i vitkål. Det var inte alldeles för länge sedan som jag nämnde i ett annat inlägg om gången jag fick i mig så mycket vitkål till lunch att jag trodde magen senare på kvällen skulle vändas ut och in. Det är nästan så att samma stora kärlek jag känner för mina nära och kära känner jag också för vitkål, åtminstonde näst intill. Vitkål är väl egentligen ingen större smaksensation om man jämför med väldigt mycket annat men det är också någt med vitkålens konsistens som gör det så fruktansvärt gott. Tror att jag äter det till ungefär varenda mål mat jag äter, frukosten inkluderat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0