Att vara en Mats Alm

Det var ett fantastiskt avslut på året jag hade tillsammans med några av mina vänner och lika bra inleddes det nya. Ännu bättre blev det när jag på natten gick hem från nyårsfestligheter i snöstorm i alldeles för tunna strumpbyxor och det plötsligt dyker upp en man med en motordriven spark som erbjuder sig att skjutsa mig hem. Den vänliga mannen var dessutom väldigt mån om att jag inte skulle vara rädd för att bli mördad då han under upprepade gånger under resan skriker - "VAR INTE RÄDD, JAG ÄR INGEN MATS ALM!". När det sedan blev min tur att köra och jag såg hans något tvivlande ansiktsuttryck så viskade jag lugnt i hans öra, något nöjd - "Du behöver inte vara rädd, jag är ingen Mats Alm..."
 


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Härlig anekdot, härlig bild! Var det estetfirande som gällde på nyår alltså?

2011-01-11 @ 01:09:39
URL: http://pousettefalk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0