Att älska sin mamma

Mors dag idag.

Många gånger under min uppväxt har jag tänkt att jag ska bli precis som min mamma, lika många gånger har jag tänkt precis tvärtom och lika många gånger har jag slutligen insett att ingen kan nog vara som min mamma. Hon är väldigt älskvärd och en obotlig hypokondriker, hon tar ofta av sig glasögonen i försök att se bätte, hon är otroligt kärleksfull, drar helknasiga parareller när hon pratar, jättebra på att lyssna och säger gärna till folk att de går med alldeles för böjda ryggar. Hon är helt otroligt duktig på att baka även om hon hatar det, hon pratar I-språk med hundar, gråter ofta till film och är hetlevrad. Hon påstår sig ha varit en italienare i ett tidigare liv, pratar ofta i nattmössan, tycker att Miso-soppa är bland det värsta, är envis som ingen annan och skulle kunna skratta sig bort till Sibirien.

Hon är bland det absolut bästa - min mamma Britt-Marie.

 


Kommentarer
Postat av: brittmari wiktorsson

Tack för hyllningen älskade Anna/mamma



P.S Låt bli gurka tomat och sallad EHEC bakterien, jag får väl forsätta med hypokondrinD:S

2011-05-30 @ 10:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0